מהם השירותים אותם מקבל הקונה מיועץ הנדל"ן?

רכישת דירה, הינה ההחלטה הכלכלית החשובה והגדולה ביותר אותה המשפחה מקבלת.              רוב המשפחות קונות במהלך השנים כשתי דירות בממוצע.

מתברר שמשפחות משקיעות זמן רב בייעוץ לרכישת רכב או מוצרי חשמל, אולם בהשקעה משמעותית ברכישת בית שהיא ההחלטה הכלכלית החשובה ביותר בחיי המשפחה  יש נטייה לא לקבל ייעוץ והכוונה.

תפקידו של יועץ הנדל"ן, הוא לספק את הידע והכלים שיעזרו למשפחה בתהליך רכישת הדירה. הידע והכלים הם אלו שיקלו על התהליך ויהפכו אותו לבטוח וקל יותר עבור המשפחה.

אם כן, מהם הכלים והידע אותם מספק יועץ הנדל"ן?

1.בירור צרכים יכולות ורצונות- כאשר קונה פונה לקבל שירות מיועץ נדל"ן מקצועי, יועץ הנדל"ן יברר בראש ובראשונה את הצרכים והרצונות של הקונה: מיקום, סוג הנכס המבוקש, מספר חדרים, קומה, כיוונים, קירבה לגני ילדים, בתי ספר, תחבורה וכו'.  לאחר בירור הצרכים יבחן יועץ הנדל"ן את היכולות הפיננסיות ואפשרויות המימון של הקונה, את סטטוס המגורים הנוכחי של הקונה, האם ישנן פעולות אותן על הקונה לבצע לפני רכישת הדירה כגון מכירת הדירה בה הוא גר, קבלת כספים ממקורות שונים וכו'.

2.ייעוץ-לאחר שיועץ הנדל"ן בירר את כל הפרטים הרלוונטיים, הוא ייעץ לקונה על דרך הפעולה הנכונה ביותר עבורו בהתחשב ברצונות, הצרכים והיכולות שלו וימליץ על סדר הפעולות הנכון כגון: התייעצות עם עו"ד, פנייה לקבלת אישור עקרוני למשכנתא, ייעוץ של יועץ משכנתאות וכו'.

3. ליווי-חיפוש הנכסים המתאימים ביותר לצרכי הקונה, ליווי להצגת הדירות, ליווי לבנקים, עו"ד, עירייה וכל גורם מקצועי אחר שיעזור בתהליך הרכישה ליווי לחתימת חוזה ועד קבלת המפתח. שלב זה הינו שלב קריטי בתהליך מכיוון שיועץ הנדל"ן יחסוך זמן ועוגמת נפש לקונה בכך שייקח אותו אך ורק לנכסים העונים על צרכיו ודרישותיו שעברו בדיקה מדוקדקת שהם אכן ניתנים למכירה מבחינה חוקית.

4.ניהול משא ומתן– לאחר שמצא הקונה את הנכס שעונה על צרכיו ולאחר שיש בידיו את המימון המתאים יעביר הקונה ליועץ הנדל"ן הצעת מחיר.                            בשלב זה יועץ הנדל"ן ינהל משא ומתן עם בעל הנכס או נציגו להשגת המחיר, תנאי התשלום והפינוי הטובים ביותר עבור הקונה.

קניית דירה ללא יועץ נדל"ן היא כמו להיכנס לים בפעם הראשונה ולנסות לשחות, יש סיכוי להצליח אבל יש גם סיכוי גדול לטבוע. 

דילוג לתוכן