טיפים לפני רכישת בית

קבוצת פרימיום נכסים מציגים- טיפים שחובה לקרוא לניהול משא ומתן מוצלח-

רבים מבעלי הדירות בוחרים למכור את הדירה שלהם בעצמם, כלומר שלא דרך מתווך ואף עושים זאת בהצלחה. בחירה זו נראית הגיונית בהחלט במבט ראשון אך האם המסקנה תהיה זהה גם לאחר בחינה מעמיקה של הנושא?

ישנן סיבות רבות ומגוונות מדוע כדאי למכור את הדירה בעזרת יועץ נדל"ן מקצועי של פרימיום נכסים, אך אנו נתמקד בנושא מרכזי אחד והוא ניהול המשא ומתן עם הקונה.

כל מי שמכר בעבר דירה או מוכר דירה בימים אלו, קיבל לבטח הצעות מחיר מקונים שראו את הדירה והיו מעוניינים לרכוש אותה. השאלה שנשאלת, כמה מתוך הצעות המחיר שהתקבלו אכן התקדמו לעסקה וכמה התמוססו? קונה שנתן הצעת מחיר על דירה, הוא בהכרח קונה רציני שמעוניין בדירה, אם כך מדוע רוב הצעות המחיר אינן מתממשות לעסקה?

ננסה לענות על השאלה בעזרת דוגמא: מוכר שמציג את הדירה שלו במחיר מסוים, מחיר שריאלי לאותה הדירה וקיבל מקונה שראה את הדירה הצעת מחיר פחות 100 אלף, עומדות בפני המוכר שתי אפשרויות:

  1. לסרב להצעת המחיר ולהתעקש על המחיר המבוקש.
  2. לרדת במחיר על מנת להתקדם לסגירה.

בשני המקרים המוכר לעולם לא ייצא שידו על העליונה וזאת מכיוון שברוב המקרים בסיטואציה הראשונה, בה המוכר מתעקש על המחיר, הקונה יתעקש גם הוא על המחיר ולמעשה כל אחד יתבצר בעמדתו ולא ינוהל משא ומתן ולא תהיה התקדמות לעסקה.

בסיטואציה השנייה, בה המוכר מוכן לבוא לקראת הקונה במחיר, הקונה מבין מהמוכר שיש גמישות במחיר ואולי אף לחץ למכור, לכן באופן טבעי ינסה להוריד את המחיר כמה שיותר. במקרה זה, או שהמוכר ירד מתחת למחיר אותו רצה לקבל, או שיאלץ לאחר ההורדה הראשונה במחיר להתבצר שוב בעמדתו החדשה ונגיע שוב לסיטואציה דומה לסיטואציה הראשונה.

אם כן, כיצד ניהול משא ומתן ע"י יועץ נדל"ן מקצועי מפרימיום נכסים משנה את תמונת המצב?

בראש ובראשונה הקשר בין המוכר לבין הקונה מתבצע כולו דרך יועץ הנדל"ן מפרימיום נכסים, דבר המאפשר להעביר מידע בצורה "בטוחה" מבלי להסתכן בפיצוץ המשא ומתן. יועץ הנדל"ן מפרימיום נכסים מודע לצרכיהם ורצונותיהם של הקונה והמוכר והוא זה שיעזור להגיע לעמק השווה בין הצדדים. כמו כן יועץ הנדל"ן מפרימיום נכסים יודע מה הקונה אהב ולא אהב בנכס ויכול לעודד אותו להעביר הצעת מחיר טובה יותר. גם אם בעל הנכס יחליט להפחית במחיר הדירה על מנת להתקדם לעסקה, יועץ הנדל"ן מפרימיום נכסים ידע להציג זאת לקונה בצורה שתעודד את הקונה להתקדם לעסקה ולא להפחתה נוספת במחיר.

נקודות נוספות בהן יועץ הנדל"ן מפרימיום נכסים יכול לעזור בקידום העסקה:

  1. יועץ הנדל"ן מפרימיום נכסים ינהל משא ומתן "נקי"- נטול אגו ואמוציות.
  2. ליועץ הנדל"ן מפרימיום נכסים ידע נרחב על צרכיהם, יכולותיהם ודרישותיהם הן של הקונה והן של המוכר.
  3. יועץ הנדל"ן מפרימיום נכסים יכול לבקש מהקונה שייתן הצעת מחיר, דבר שבעל הדירה לא יכול לעשות מכיוון שזה יראה על נכונות לגמישות במחיר.
  4. יועץ הנדל"ן מפרימיום נכסים יכול ללוות את הקונה לבנק לקבלת משכנתא טובה וגבוהה יותר במקרה הצורך.
  5. יועץ הנדל"ן מפרימיום נכסים יודע מה הקונה מחפש בדירה ומה אהב בדירה הספציפית וישים דגש על נושאים אלו על מנת לעודד את הקונה להתקדם לעסקה.
  6. יועץ הנדל"ן מפרימיום נכסים מכיר את השוק ויודע להציג לשני הצדדים נתונים שיעזרו להם בקבלת ההחלטה הנכונה ביותר עבורם.

 

מוכר שישכיל לקיים חלק ניכר מהעצות שהובאו כאן סביר להניח שימכור את הדירה שלו בהצלחה.

כפי שבעניינים משפטיים פונים לעו"ד המתמחה בתחום הספציפי ובנושאים רפואיים פונים לרופא מומחה בתחומו, כך מומלץ לפנות ליועץ נדל"ן מקצועי מפרימיום נכסים למכירה מוצלחת.

 

באדיבות: משרד תיווך- "פרימיום נכסים".

יועצי נדל"ן בכירים

ויצמן 64 נהריה (צמוד לבנק לאומי).

דילוג לתוכן