השקעות נדל"ן – מדריך למשקיע

המגמה המתמשכת בשוק הנדל"ן מצביעה על עלייה כרונית של מחירי דירות בישראל, מגמה שנמשכת כבר שנים רבות ולא מתכוונת לעצור בקרוב. ויש לכך סיבה מאוד ברורה: הביקוש גובר על ההיצע. היחס בין אחוז הצמיחה של האוכלוסייה הישראלית לבין כמות התחלות הבנייה בישראל רחוק מלהיות שוויוני, ובעקבות כך, ככל שיחלפו השנים ולא יחולו שינויים משמעותיים בענף הבנייה, אז הביקוש יישאר גבוה ומחירי הדירות ימשיכו לעלות, בעיקר באזור המרכז לשם מתנקזים רוב הפרויקטים של התחדשות עירונית ומיזמי הבנייה הגדולים והיוקרתיים.
מה הציפיות המידיות שלכם?
האם אתם מבקשים הכנסה מידית מהנכס? 
האם אתם רוצים להשקיע סכום גבוה יחסית בדירה קיימת, וליהנות משכר דירה חודשי? 
 אם התשובה לשאלה זו היא כן, הרי שמציאת דירה קיימת מיד שנייה בתקציב העומד לרשותכם – זוהי ההשקעה שאתם צריכים ככל הנראה.
 תנו דעתכם שככל שמחיר הדירה יהיה נמוך יותר, כך סביר להניח שהיא רחוקה מאזורי ביקוש ואז שכר הדירה החודשי יהיה נמוך יותר. אין בכך לומר שההשקעה אינה טובה – אלא לציין כלל אצבע שנכון במקרים רבים.כן חשוב: לחפש אזורי השקעה שטרם מיצו את פוטנציאל עליות המחירים שלהם, למשל אזורים שבהם עתידה להשתפר התחבורה, אזורים הסמוכים לאזורי תעסוקה שנמצאים בתהליכי בנייה או אזורים הסמוכים לשכונות חדשות בהקמה, שנהנים מעליית ערך בעקבות זרימת אוכלוסייה חדשה לאזור.

הקרקע והצפי לעליית מחירים

רכישת קרקע היא מורכבת, אף יותר מכל רכישת נכס אחר. זאת מהסיבה הפשוטה שאמנם לרוב מחיר הקרקע נמוך בהתאם לטאבו ולייעוד הנוכחי של הקרקע, אך עשויות להיות עליות משמעותיות בערך של הקרקע. זאת בהתאם לשינויים שיתרחשו במהלך השנים. לדוגמה, היו בארץ לא מעט קרקעות שהוצעו להשקעה, אך לא כל קרקע שמוצעת למכירה אכן תקבל את האישורים ותתאים ביום מן הימים לבנייה. המשמעות של הדברים היא שיש קרקעות שהערך שלהם לא עתיד לזנק, וההשקעה בהם אינה כדאית ולגמרי לא מומלצת!

דילוג לתוכן